Viscount International: the Art of Sound!

Ouverture

Vaak wordt gezegd dat de belangrijkste stop op elk instrument de omgeving is. Dat komt doordat de akoestiek van een grote, galmende ruimte zachtheid en schaal toevoegt aan het geluid. Dat is tevens een essentieel ingrediënt voor het bereiken van die majesteitelijke grandeur die de signatuur is van het pijporgel. Het Ouverture-orgel is speciaal ontworpen om de geweldige akoestiek van een grote, galmende ruimte in een compacte console te simuleren, zodat de organist dezelfde opwindende geluidservaring kan reproduceren van een echt pijporgel, rechtstreeks in de woonkamer of studeerkamer.

Meld je aan  voor updates en ondersteuning

Productomschrijving

Details

Overzicht

De Ouverture is een koninklijk 3-klaviers instrument met 55 sprekende stemmen en 8 orgelstijlen waarvan 4 pre-sets en 4 eigen keuze. Het ontwerp is gebaseerd op het concept van de terrasvormige consoles zoals gebouwd door Aristide Cavaillé-Coll. Hij wordt wel beschouwd als de invloedrijkste Franse orgelbouwer van de negentiende eeuw, wiens legendarische stijl een voorbeeld is van onovertroffen elegantie en verfijning.

Door de gedetailleerde specificaties is de Ouverture geschikt voor het spelen van het gehele orgelrepertoire van Barok, Symfonisch tot Romantisch tot hedendaags. Voor nog meer maatwerk; elk register heeft de beschikking over een grote verscheidenheid aan alternatieve pijporgelstemmen uit de interne bibliotheek. De sierlijke houten trekregisters zijn aan weerszijden per klavier geplaatst om zo het totaal gebruiksvriendelijke ontwerp te maximaliseren, zodat de keuze van de dispositie en registers eenvoudig is.

De Ouverture is ontworpen volgens de gepatenteerde Physis® Viscount’s Physical Modelling techniek, die nu de betrouwbaarste pijporgelklank ter wereld biedt. Alle instellingen zijn gemakkelijk toegankelijk via het grafische beeld in een houten schuiflade onder de speeltafel. Zodoende blijft het klassieke uiterlijk van het instrument behouden.

In de Ouverture is een revolutionair geluidssysteem gebouwd, RAR (Real Audio Rendering) genaamd, dat is gebaseerd op een krachtig real-time geluidsverwerking algoritme. Dit in samenspel met vier extra audio kanalen, gelegen op specifieke punten in het console, wekt de indruk van een 3-dimensionale ruimte waardoor het gevoel ontstaat alsof het orgel wordt bespeeld in een kathedraal. Het instrument is uitgerust met Sub Octave en Super Octave koppels, om de organist te voorzien van een verrassende hoeveelheid klankcombinaties, waaronder een indrukwekkende 32’ Grand Plenum en een geweldig mooie 16’-8’-4’ strijkersensemble op het derde klavier.

Voor sprekende en fascinerende effecten heeft u de beschikking over een karakteristieke tremulant voor het tongwerk “Vox Humana”. Een speciaal duimpiston per sectie maakt het de organist mogelijk met orkestrale klanken te spelen, gekozen uit een uitgebreide bibliotheek.

De Ouverture is een prachtig en verrassend instrument: de plaatsing van de speelmogelijkheden zijn aangenaam en zorgvuldig gekozen voor een plezierige en effectieve bespeling. De lessenaar is zowel in hoogte als diepte verstelbaar.

Aanvullende informatie

Aanvullende informatie

_____GEGEVENS (Beschikbaar=●)

------------------------------------------------------------------

Technologie PHYSIS® PHYSICAL MODELING
Orkeststemmen   33
Klavieren 3 x 61-tonig "tracker touch"-klavier met snelheidsregeling voor MIDI- en Orchestra-secties.
Pedaalbord 32-tonig recht, recht concaaf, radiaal concaaf
Registratie Drawknob
Interne versterking 8 x 60 watt + 1 x 100 watt
Luidsprekers 13
Expressiepedalen 2
Crescendopedalen Ja
_____STOP EN STEMMEN

------------------------------------------------------------------

Pedaal 12
Koor 13
GreaHoofdwerk 14
Zwelwerk 16
Totaal aantal stemmen 50 liturgisch, honderden stemmen in de interne geluidsbank
Stijlen 4 vooraf ingesteld en 4 door de gebruiker programmeerbaar. Honderden geluidsstijlen kunnen worden geladen en/of opgeslagen op/van intern geheugen en USB-stick
Totaal aantal stemmen Selecteerbaar extra geluid voor elke stop
Orkeststemmen Alternatief Selecteerbaar extra geluid voor specifieke stop
Algemene |Pistons 8
Geheugenbank 16
Totaal geheugen 128 algemeen, tienduizenden met USB-stick
Piston sequencer Vorige - volgende pistons
_____ACCESSORIES

------------------------------------------------------------------

Voetpistons 9
Automatisch pedaal Ja
Ingesloten Piston Ja
Koppelingen 6 met stoppen en teenknoppen
Transpositeur -6/+5
Algemeen en nagalmvolume Met draaibare potentiometers
MIDI inschakelen Ja
Orkest en Midi Sustain Schopschakelaar op de zijkant van het expressiepedaal
Afstandsbediening Optionele, tot 50 m werkende afstandsbediening met ingebouwd 2 x 16 display
_____DISPLAY

------------------------------------------------------------------

Display 128 x 64 pixels, grafisch met verlichting
Stemparameters Voor ieder register instelbare stemparameters
Diviesievolume Apart voor elke divisie
Volumi Rendering Audio Apart voor frontluidsprekers en zijluidsprekers
Tremulant 3, voor elk manuaal diepte en snelheid apart instelbaar
Nagalm 8 typen
Verstelbare Ensemble Effect Instelbaar
Luchtdrukeffect In verhouding met de actieve stemmen
Historische stemmingen Kirnberger II, Kirnberger III, Werckmeister III, Werckmeister IV, Werckmeister V, Vallotti, Silbermann I, Silbermann II, Kellner 1975, Meantone, Meantone pure minor third, Zarlino, Sauveur I, Sauveur II, Barca, Rameau, Pythagorean; elk met programmeerbare "tonische" Key Note
Kort octaaf Onafhankelijk programmeerbaar voor elk manuaal en pedaalklavier
Klavierinversie Ja
Programmeerbare Routering uitvoer Voor ieder register instelbare verdeling op de windlade
Volumeregeling externe uitgang Onafhankelijke volumeregeling voor elk kanaal
5-bands equalizer op externe uitgangen Onafhankelijke equalizer voor elk kanaal
5-bands equalizer op interne versterking Ja
Programmeerbare Midi Tx/Rx Midi Ch., Tx/Rx Midi Filter, Send PG, Keyb. Midi Velocity
Sequencer Interactieve song-sequencer met overschrijffunctie
Bestandsbeheer Kopiëren, laden, opslaan, hernoemen, verwijderen enz.
Orgel vergrendelen Met wachtwoord
_____INTERFACE

------------------------------------------------------------------

Midi In, Out, Thru Ja
Stereo Headphone Output Ja
Stereo Aux Input Ja
Microfoon- ingang Met versterkingsregeling
External Output 5, 13 met uitgang optionele uitbreidingskaart
USB naar PC Voor precieze afstemming en aanpassing, zoals stop voor stop, noot voor noot volume- en toonhoogteregeling, stop-dispositie, interne en externe routering, enz. (optie)
USB voor Pen Drive Ja
Afmetingen inclusief en lessenaar pedaalklavier (BxHxD 188.0 x 137.5 x 119.7 cm / 74.01” x 54.13” x 47.12”
Afmetingen (BxHxD) 188.0 x 137.5 x 119.7 cm / 74.01” x 54.13” x 47.12”
Afmetingen zonder lessenaar en pedaaln (BxHxD) 188,0 x 137,5 x 78,6 cm
_____CONSOLE

------------------------------------------------------------------

Mobiele Functies Elegante constructie met houtfineer in donker of licht eiken (Sonus 60DIx) of in donkere of lichte eikenkleur (Sonus 60). Bijpassende bank
Kleuren/afwerkingen Licht eiken houtfineer, Medium eiken houtfineer, Donker eiken houtfineer
Gewicht 214 kg

Reviews

Gegevens

GELUIDSOPWEKKING

Powered by Physis®

De Ouverture is een nieuw belangrijk moment in de weergave van de klassieke orgelklank door een effectieve combinatie van de unieke RAR (Real Audio Rendering) en Physis® techniek, beide ontwikkeld in de laboratoria van Viscount Research & Development.
Physis® is een techniek gebaseerd op het creëren van complexe wiskundige algoritmen, geschikt om zeer natuurgetrouw de dynamiek van de fysische en akoestische verschijnselen van de klankopwekking in het pijporgel te simuleren.
Het is een totaal andere benadering dan de tegenwoordige digitale klank-sampling. Elke noot, elk akkoord, elke geringste nuance is niet het resultaat van eenvoudige klankreproductie, maar komt voort uit een dynamisch klankgeneratie-proces dat vloeiend werkt in “real time” zoals in een ambachtelijk vervaardigde pijp.
De ontwikkeling van de algoritmen voor het modelleren van de klankopbouw maken de Physis® orgels bijzonder en uniek. Het resultaat van een enorme inspanning waardoor nieuwe instrumenten kunnen worden ontworpen die veelzijdig en klankschoon zijn en het mogelijk maakt de orgeltechniek te herdefiniëren.

 

VERSTERKING

Versterking RAR (Real Audio Rendering)

De door Physical Modelling gedetailleerde klankdefinitie, in combinatie met de zorgvuldige en omvangrijke inspanningen van component-integratie, maakt dat het geluid uit de verschillende speakers buitengewoon natuurlijk klinkt.
Het resultaat is een geweldige klankkwaliteit: levensecht, warm en transparant tot in detail. De afzonderlijke stemmen zijn duidelijk te horen, zelfs wanneer de klank wordt opgebouwd naar een plenum. In deze laatste uitdaging spelen de innovatieve voorluidsprekers een basisrol. De hoge klankkwaliteit en de nauwkeurig berekende plaats maken het mogelijk belangrijke details aan de klank van het orgel toe te voegen met de nadruk op de dynamische ontwikkeling van het timbre van ieder register.
De nieuwe Viscount RAR (Real Audio Rendering) techniek is een belangrijke stap voorwaarts op het gebied van definitie, ruimtelijkheid en draagkracht van de klank. Dit is immers de meest authentieke manier het magische effect te creëren van het belangrijkste register “de Ambiance”. Zittend op de bank van de Ouverture krijgt u de meest realistische indruk van het magnifieke instrument.

Speciale aandacht is er besteed aan het versterkingssysteem om een getrouwe weergave te laten horen van de indrukwekkende dynamiek, het brede klankspectrum en de verbazing-wekkende ruimtelijkheid van de pijporgelklank.
Naast de traditionele versterking zijn twee paar full-range luidsprekers op strategische punten in het console geplaatst: een paar in de zijpanelen en een paar in de registerpanelen. Wanneer het geluid van verschillende posities komt, is het mogelijk de veelvoudige reflecties van de muren, het plafond en de vloer van een grote ruimte te simuleren zodat het natuurgetrouw overkomt.
Het effect is heel verbazingwekkend. U zult een soortgelijke ervaring hebben wanneer u een “surround”-systeem op uw muziekinstallatie thuis aansluit.

 

KLAVIER

"Tracker Touch"-klavier

Omdat we het belang van het klassieke orgelklavier kennen, hebben we de uiterste zorg besteed aan de keuze van de allerbeste componenten. De mechanica van de toetsen geven de indruk van een ware tractuur, door de snelheid van het indrukken van de toetsen op te halen. Hierdoor kunt u het "Tracker Touch"-effect voelen, oftewel de samenhang tussen de "aanraking" door de organist en de transient attack van elke virtuele pijp. Het klavier is niet alleen prettig en consistent om te bespelen, maar het is ook dynamisch gevoelig, wat handig is voor de MIDI- en orkestrale geluiden - maar ook essentieel voor het leveren van het "Tracker Touch"-effect.

 

AANSLUITINGEN

Complete aansluitingen

Een complete selectie aan externe aansluitingen is slim geplaatst.

In aanvulling op standaardaansluitingen (MIDI In, Out, Thru; hoofdtelefoon, stereo-ingangen) is er een microfoon met versterkingsregeling, 4 externe meervoudige uitgangen + Sub, met de optie om deze uit te breiden tot 12+1 (Sub). Tevens zijn er USB Host- en Device-aansluitingen.

Voor de USB Host-aansluiting is het mogelijk om een stick te gebruiken om geluidsinstellingen op te slaan en te uploaden.

Met de USB Device-aansluiting kunt u verbinding maken met een pc om alle aspecten van het orgel aan te passen. Met de optionele "Physis Editor" voor de pc kunt u elk individuele register voor elke individuele noot aanpassen - inclusief volume, toonhoogte, ruimtelijke dispositie - plus nog veel meer andere parameters.

 

INTERFACE

De registers worden geactiveerd met elegante houten stoppen die lateraal zijn geplaatst voor het meest nauwkeurige en ergonomische resultaat: elk niveau correspondeert met een solo-divisie van het orgel, waardoor de keuze van registers eenvoudig en intuïtief is.

Een rijke selectie aan orkeststemmen is eenvoudig en snel te activeren met speciale pistons. Binnen de verschillende bedieningselementen vindt u tremolo specifiek voor het register en "Voix Humaine", waarmee u heel bijzondere effecten kunt instellen.

 

 

OUVERTURE is goed doordacht, zodat elke organist een goed overzicht van de positie van de bedieningselementen heeft. Alles is comfortabel en gemakkelijk te zien, zowel boven als beneden.

De grafische display is goed geplaatst in een schuiflade, die de klassieke esthetiek van het instrument handhaaft.

 

PEDALEN

Drie expressiepedalen

De drie expressiepedalen bieden een vloeiende en nauwkeurige beweging, die een volledige controle mogelijk maakt over het volume voor Manuaal I, het volume voor Manuaal III, evenals Crescendo.

Video nl

Ondersteuning

Dispositie

Standard 

Pedal

Untersatz 32'

Principal Bass 16'

Subbass 16'

Violon Bass 16'

Octav Bass 8'

Gedackt Bass 8'

Choral Bass 4'

Mixture IV

Contra Posaune 32'

Posaune 16'

Trompete 8'

Klarine 4'

ORCH P

Coupler I/P

Coupler II/P

Coupler III/P

Midi

Manual I

Principal 8'

Rohr Gedackt 8'

Gemshorn 8'

Octave 4'

Gedacktflöte 4'

Doublette 2'

Quinte 1 1/3'

Sifflöte 1'

Sesquialtera II

Scharff IV

Dulzian 16'

Cromorne 8'

Trompette en Chamade 8'

Tremolo

ORCH I

Coupler III/I

Midi

Manual II

Principal 16'

Principal 8'

Flute Harmonique 8'

Rohrflöte 8'

Salicional 8'

Octave 4'

Blockflöte 4'

Quinte 2 2/3'

Super Octave 2'

Mixtur V

Cymbel III

Cornett IV

Trompete 16'

Trompete 8'

Tremolo

ORCH II

Coupler I/II

Coupler III/II

Midi

Manual III

Bourdon 16'

Diapason 8'

Gedackt 8'

Viola da Gamba 8'

Voix Céleste 8'

Octave 4'

Flûte Octaviante 4'

Nasard 2 2/3'

Waldflöte 2'

Terz 1 3/5'

Plein Jeu IV

Basson 16'

Trompette Harmonique 8'

Hautbois 8'

Vox Humana 8'

Clairon 4'

Tremolo

ORCH III

Midi

 

 

OUVERTURE EU STANDARD - Alternative Voices.pdf

OUVERTURE EU STANDARD - Styles.pdf

 
France

Pedale

Soubasse 32'

Contrebasse 16'

Soubasse 16'

Grande Quinte 10 2/3'

Octave 8'

Bourdon 8'

Flûte 4'

Théorbe III rgs

Contre Bombarde 32'

Bombarde 16'

Trompette 8'

Clairon 4'

Tirasse G.O.

Titasse POS

Tirasse REC

Midi

Positif

Quintaton 16'

Principal 8'

Flûte à cheminée 8'

Salicional 8'

Prestant 4'

Flûte Ouverte 4'

Doublette 2'

Nasard 2 2/3'

Tierce 1 3/5'

Larigot 1 1/3'

Plen jeu V rgs

Doucaine 16'

Cromorne 8'

Trompette en chamade 8'

Tremulant

ORCH POS

REC / POS

Midi

Grand Orgue

Montre 16'

Montre 8'

Flûte harmonique 8'

Bourdon 8'

Gambe 8'

Prestant 4'

Quinte 2 2/3'

Doublette 2'

Comet V rgs

Fourniture IV rgs

Cymbale IV rgs

Bombarde 16'

Trompette 8'

Tremulant

ORCH G.O.

POS / G.O

REC / G.O

Midi

Recit

Bourdon 16'

Diapason 8'

Cor de nuit 8'

Viole de Gambe 8'

Viox Céleste 8'

Octave 4'

Flûte octaviante 4'

Octavin 2'

Nasard 2 2/3'

Carillon III rgs

Progress. harmonique II - IV rgs

Basson 16'

Trompette harmonique 8'

Basson Hautbois 8'

Voix humaine 8'

Clairon harmonique 4'

Tremulant

ORCH REC

Midi

 

OUVERTURE FR - Alternative Voices.pdf

OUVERTURE FR - Styles.pdf

 

 
Holland

Pedaal

Prestant 32'

Prestant 16'

Subbass 16'

Octaaf 8'

Gedeckt 8'

Roerquint 5 1/3'

Octaaf 4'

Ruispijp IV

Bombarde 32'

Bazuin 16'

Trombone 8'

Trompet 4'

ORCH P

Koppel I / P

Koppel II / P

Koppel III / P

Midi

Positief

Prestant  8'

Roerfluit 8'

Quintadeen 8'

Octaaf 4'

Gedekt Fluit 4'

Quintfluit 2 2/3'

Gemshorn 2'

Quint 1 1/3'

Flagolet 1'

Sesquialtera II

Scherp III - IV

Dulciaan 16'

Kromhoorn 8'

Tremulant

ORCH III

Koppel III / I

Midi

Hoofdwerk

Prestant 16'

Prestant 8'

Open Fluit 8'

Baarpijp 8'

Octaaf 4'

Blockfluit 4'

Quint 2 2/3'

Octaaf 2'

Mixtuur IV - VI

Cymbel III

Cornett IV

Trompet 16'

Trompet 8'

Trompeta de Batalla 8'

Tremulant

ORCH II

Koppel I / II

Koppel III / II

Midi

Zwelwerk

Quintadeen 16'

Prestant 8'

Holpijp 8'

Viola di Gamba 8'

Vox Celeste 8'

Octaaf 4'

Openfluit 4'

Nasard 2 2/3'

Woudfluit 2'

Terts 1 3/5'

Mixtuur IV

Fagott 16'

Trompette Harmoniek 8'

Hobo 8'

Vox Humana 8'

Scalmey 4'

Tremulant

ORCH III

Midi

 

OUVERTURE NL STANDARD - Alternative Voices.pdf

OUVERTURE NL STANDARD - Styles.pdf

 
Italia

Pedale

Bordone 32'

Principale 16'

Subbasso 16'

Violone 16'

Ottava 8'

Bordone 8'

Basso Corale 4'

Ripieno 4 f.

Contro Bombarda 32'

Trombone 16'

Tromba 8'

Clarone 4'

Unione I/P

Unione II/P

Unione III/P

Orchestra

Midi

Positivo

Principale 8'

Flauto Coperto 8'

Unda Maris 8'

Ottava 4'

Flauto in VIII 4'

Flauto in XII 2 2/3'

XV 2'

XIX 1 1/3'

XXII 1'

Tre di Ripieno

Sesquialtera 2 f.

Cromorno 8'

Regale 8'

Tremolo

Unione III/I

Orchestra

Midi

Grand'organo

Principale 16'

Principale 8'

Flauto Aperto 8'

Dulciana 8'

Ottava 4'

Flauto a Cuspide 4'

Quinta 2 2/3'

Superottava 2'

Ripieno Grave 4 f.

Ripieno Acuto 3 f.

Cornetto 5 f.

Tromba 16'

Tromba 8'

Tromba Orizzontale 8'

Tremolo

Unione I/II

Unione III/II

Orchestra

Midi

Recitativo

Bordone 16'

Principale Violino 8'

Bordone di Legno 8'

Viola da Gamba 8'

Voce Celeste 8'

Ottava 4'

Flauto Armonico 4'

Nazardo 2 2/3'

Flauto Silvestre 2'

Decimino 1 3/5'

Ripieno 3 f.

Fagotto 16'

Tromba Armonica 8'

Oboe 8'

Vox Humana 8'

Chiarina 4'

Tremolo

Orchestra

Midi

 

 

OUVERTURE IT STANDARD - Alternative Voices.pdf

OUVERTURE IT STANDARD - Styles.pdf